Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

måndag 18 december 2017

Krämig kyckling- och currygryta

Detta är en krämig god kycklinggryta med mycket smak av curry. Den kan serveras med ris el pasta.



1 kg kycklingfiléer
1 gul lök
1-2 vitlöksklyftor
2 paprikor (gul el röd)
5 dl grädde
2 dl crème fraiche
2 fond du chef chicken
3 tsk curry
ca ½ tsk salt
1 krm svartpeppar

Dela kycklingen i mindre bitar, hacka löken och skär paprikorna i bitar. Bryn kycklingen, tillsätt löken och pressa i vitlöken, bryn tills löken fått lite färg. Tillsätt paprikan och curryn och låt fräsa någon minut. Häl i grädde, crème fraiche  och fond. Låt puttra 10-15 min. Smaka av med salt och peppar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar