Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

måndag 19 februari 2018

Köttfärsröra

Detta receptet bjöd vår lokala butik på. Dock var det en soppa då, men jag tycker med några justeringar att den blev mer passande som röra. Väldigt god blev den i alla fall.

Ca 8 portioner

800 g köttfärs
1 gul lök
1 purjolök
1 grön paprika
1 röd paprika
4 morötter
1 ½ l vatten
2 fond du chef
200 g tomatpure
1 dl chilisås
2 dl okokt ris
salt och peppar

Bryn köttfärsen. Hacka grönsakerna samt skala och riv morötterna. Bryn samtliga grönsaker. Blanda köttfärs och grönsaker, tillsätt tomatpuré, chilisås, fond och vatten, koka upp. Tillsätt riset och låt koka 15-20 min. Smaka av med salt och peppar.
Servera med ett gott bröd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar