Välkommen!

Min åsikt är att mat och bakverk ska gå snabbt att laga på vardagarna men får gärna ta lite längre tid på helgen. Hur lång eller kort tid det än tar får det dock inte gå ut över smaken. Jag kommer samla mina goda recept här. Detta innebär att jag inte kommer lägga ut recept som jag inte tycker är riktigt bra och därmed kan det dröja mellan publiceringarna.

söndag 8 april 2018

Chicken a la king

En lätt och god kycklinggryta.

700 g kyckling
2 gula lökar
1 röd paprika
250 g champinjoner
4 dl frysta ärtor
8 dl vatten
2 fond du chef chicken
2 dl grädde
1 tsk salt
1 krm vitpeppar
smör till stekning

Skär kycklingen i bitar och stek den i smör, lägg åt sidan. Hacka löken och paprikan och skär champinjonerna i skivor. Fräs lök och champinjoner, tillsätt paprikan mot slutet. Tillsätt kyckling, ärtor, vatten, grädde, fond och låt sjuda 5-10 min. Smaka av med salt och peppar.
Servera ris till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar